Jouw Leerstijl
Voor een andere uitkomst!
  • Karin
    • Wie is Karin?
    • Reacties van kinderen en ouders
    • Favoriete links
  • Contact
  • Reflexintegratie
  • Overige Methodes
    • Ik leer anders
    • Woordbeeldtrainer
    • Leesmatrix
    • Jamara rekentraining
    • Visuele screening & Training
    • Bal-a-Vis-X >
      • Typen >
        • 2Hands4Kids QWERtyp-trainers
  • Wetenschap
    • Wat is beelddenken?
  • Onderwijstips
  • Tarieven

Ik leer anders

bij Jouw Leerstijl

mail
Foto
Veel lesstof wordt op school in woorden aangeboden. Als je niet in woorden denkt, maar in beelden, kun je problemen ondervinden bij het begrijpen en het onthouden. Uit onderzoek, en in de praktijk van 'Ik leer anders', blijkt dat veel leerlingen met dyslexie, add, adhd, autisme, hoogsensitiviteit of hoogbegaafdheid in beelden denken danwel sterk visueel ingesteld zijn. Meer dan anderen. Ongeveer 5% van de mensen leert in beelden. Het aantal mensen met een voorkeur voor visuele informatieverwerking ligt veel hoger, rond de 40%. Ik merk vaak dat kinderen en ouders zich hiervan niet eens bewust zijn.

Door informatie in beelden te vertalen kunnen de kinderen de lesstof wèl onthouden en zich eigen maken. Lezen, spellen, rekenen en meer wordt zo ook voor hen een stuk eenvoudiger en leuker om te doen. Tijdens een korte training leren kind en ouders om deze techniek zelf toe te passen. Ideaal om voortaan prestaties neer te zetten die beter passen bij de capaciteiten van uw kind. 


Hoogbegaafde kinderen blijken vaak zowel in woorden als in beelden te denken. Deze training maakt hen hiervan bewust en leert hen om er handig gebruik van te maken.

Direct resultaat. De leerling kan tijdens de eerste sessie direct vertellen of deze leermethode voor hem of haar werkt. Blijf dus niet langer worstelen met schoolwerk. Deze leermethode is bewezen effectief. Op de site www.ikleeranders.nl staan verhalen uit de praktijk van ouders en leerlingen.

De training is voor leerlingen die problemen hebben met: 

* Taal: spellen, lezen
* Rekenen: tafels, plus- en minsommen
* Onthouden van informatie
* Concentratie: snel afgeleid zijn
* Organisatie en/of klokkijken

De training 'Ik leer anders' leren de leerling en de ouder om informatie van de basisschool te "vertalen" naar zijn eigen visuele informatiesysteem. Dit kan hij, in de toekomst, ook zelfstandig toepassen op vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde, buitenlandse talen enz.

Inhoud training van + 4 sessies:

In de eerste sessie testen we het informatiesysteem van de leerling en bepalen we de leerstrategie. Verder komt aan de orde: 
* informatie op juiste wijze ordenen, waardoor je het beter kunt onthouden
* alfabet en (dictee)woorden
* cijferveld, tafels en automatiseren van sommen
* klokkijken


Coaching "Ik leer anders":
Gemiddeld zijn 4 sessies van 1 uur nodig. Het is de bedoeling dat u als ouder, liefst beide, aanwezig bent bij de sessies. U leert hoe u zelf uw kind kunt helpen bij het huiswerk. 

Het werkboek 'Ik leer anders' kunt u bestellen via de site van "Ik leer anders" of bol.com. Dit werkboek kan thuis gebruikt worden door ouders en kind voor het inoefenen van de aangeboden lesstof.

Al bij de eerste sessie blijkt of deze methode voor uw kind werkt. Mocht blijken dat deze methode voor uw kind niet de juiste is, dan zeg ik dat. We kunnen dan beter op zoek gaan naar andere oorzaken van de leerproblemen. 


(bron: www.ikleeranders.nl)


N.B. In de afgelopen jaren is het aantal coaches voor de "Ik leer anders"-training enorm gegroeid. Heel fijn, het onderwerp beelddenken is dankzij "Ik leer anders" terecht stevig op de kaart gezet. Veel leerkrachten raken steeds beter bekend met het fenomeen beelddenken. Om deze training te mogen geven echter is niet méér nodig dan de tweedaagse training. Er zijn geen eisen qua vooropleiding. Iedereen kan coach worden. 
Indien alléén beelddenken DE oorzaak is van de leerproblemen van uw kind, kunnen inderdaad veel door "Ik leer anders" - gecertificeerde coaches u helpen. Echter, coaches zonder onderwijs-opleiding zijn niet getraind in het opmerken van andere mogelijke oorzaken en hebben geen kennis van zaken omtrent de gang van zaken op school. 
Bij het zoeken van de juiste persoon voor uw kind raad ik u aan hier goed op te letten. 

Tevens is het 'blijven hangen' in beelddenken vaak een signaal van minder goede samenwerking tussen linker- en rechterhersenhelft. Deze oorzaak kan goed aangepakt worden door met behulp van M.N.R.I. (reflexintegratie) en/of lateralisatie-training te werken aan nieuwe en krachtige Links-Rechts-verbindingen.  



KvK 52019446

NIBIG 528152

SKJ 100026686

AGB 41783024

info@jouwleerstijl.nl

Copyright © 2015